inte helt nöjd

min kropp vill inte samarbeta!

jag vill gå. jag vill använda min crosstrainer.

jag tar det lugnt. tar inte ut mig på något enda sätt.

ändå säger min kropp stopp stopp stopp.

kroppen svarar med halsont och feber och fullkomlig matthet.

det kommer att ta evigheter innan jag når mitt mål att kunna springa EN enda liten fjuttkilometer…

men ger jag mig för det? nej!

Published in: on onsdag 3 februari 2010 at 9:50  Comments (5)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2010/02/03/inte-helt-nojd/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 kommentarerLämna en kommentar

  1. Bra!

    Äter du kollagen-tillskott? Det verkar vara viktigt, tänkte att du kanske har provat. Tydligen avsätts alldeles för mycket eller för lite av den varan när man har hypotyreos, kommer inte ihåg vilket det var.

  2. Fick ett bättre foto av mig, än det gamla, ser jag! Det är rätt likt.

  3. tack för bra tips igen a. ska läsa på ok kollagen och se vad det är.
    just nu går jag på en näringsexperts ordination så jag avvaktar lite med att lägga till och dra ifrån.

  4. Huru är det med tassarna? Är de fortfarande lika besvärliga?

    Det var länge sedan du skrev om fotbesöken. Eller har du skippat den biten?

  5. fötterna är obrutna sedan i april och det är bra. snart ett år obrutet.

    fegar ur rätt ofta för jag har ont fram i fötterna där jag brukar bryta de längsgående smala benknotorna.

    men jag går och går och går så mycket jag bara kan och vågar.

    i söndags blev det drygt 11 kilometer och de sista 2 kilometrarna var det inte skoj att gå på fötterna.
    då tänkte jag bara taktik om hur långt krypavståndet till bilen kunde tänkas vara om jag bröt.

    ett av två alternativ minskar längden på min promenad varje gång.
    – jag blir så trött att jag vinglar för att kraften tar slut.
    – jag har svinont i fötterna och blir rädd för att bryta benknotor.

    det tar tid att få en sån här kropp framåt 🙂


Kommentera

