längtar efter våren

vill att våren kommer nu.

jag åker jättegärna ner till underbara skåne och möter våren!

vill åka till kåseberga och ale stenar igen


vill köpa goda äpplen på kivik


och dricka äppelmust hela dagarna

Published in: on onsdag 24 februari 2010 at 11:39  Comments (6)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2010/02/24/langtar-efter-varen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

6 kommentarerLämna en kommentar

  1. RSN. Undras hur den här våren blir jämfört med förra årets. Jag kollade för ett par dagar sedan bilder från ett besök i Haväng den 14e mars, kyligt och grått men med gröna fält. Nytt besök på österlen, Sandhammaren, 2a april, soligt och fint. Det var då jag tog skobilden i sanden. Och 26e april blev det bla Brösarps Backar och då lag jag i gräset bland gullvivorna.

    Jag hoppas jag kan sitta här om ett år och ha fler goda minnen.

  2. RSN??

    jag tror på en kanonvår.
    om vi har haft vinter så in i bängen vill jag ha vår så in i bängen och sommar utav bara sjutton! 🙂

    våren kommer med andra ord bli solsken, porlande vårbäckar, fågelkvitter och precis hur mycket allergigrönska som helst!

    kan du hålla koll på skånevåren åt mig? så jag kan komma nersusande just när det är som bäst? 🙂

  3. RSN = Real Soon Now. Riktigt snart nu. Fast man menar ungefär vad folk i Jösse härad säger om att komma. Det kan bli när som helst, i morgon, nästa vecka eller nästa månad.

    Jag såg insekter idag, räknas det som vår?

    Slutet av april brukar vara gullvivesäkert i Brösarps backar. Då är våren här på riktigt. Men det dröjer innan badvattnet är varmt nog, då är det bättre att åka till västsidan som har varmare badvatten.

    Tre apor och jag har blivit kompisar, men curling det vetefan om det är kul, även om ett OS guld står på spel. Näh, jag ska busa med annat jag.

    Ajöss och trevlig helg önskas.

    • härligt!

      april får det bli 🙂

      jag är skåneförälskad!

  4. De första tama blommorna i rabatt avklarade, snart är det dags att jaga de vilda blommorna. Jag hoppas molnen spricker upp idag, så att solen tittar fram.

  5. va??? har du vårblommor?

    nu blir jag avis!

    är på väg ut för att lufta tanten och för att provköra nya kameran.

    här finns inte ens tillstymmelse till vårblomma. is och snö ligger fortfarande tjock.

    nu blev skånelängtan ännu större! 🙂


Kommentera

