satte inte potatis idag

ville reclaima min stol i solen

så det var att ta sig till kolonilotten.

jag fick skotta som en tok innan jag kunde placera min stol i solen.

det kommer att ta en stund innan jag kan sätta potatis för det är cirka fyra decimeter packad snö!

min rosmarin ser död ut 😦




Published in: on måndag 15 mars 2010 at 4:52  Comments (6)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2010/03/15/satte-inte-potatis-idag/trackback/

RSS feed for comments on this post.

6 kommentarerLämna en kommentar

  1. Jisses, men jag ska inget säga för det har varit snötätt här också (1-3dm precis överallt), även om nån enstaka rabatt blommat till sig. Men det kom riktigt fint mildväder för några dagar sedan och nu dryper snön bort.

    Örebro – jag får önska lycka till där. Hoppas du får gott om förändring och värme som lyfter.

    • ja det smälter här med i ett huj 🙂

      jag gillar smattret på takplåtarna, solen skiner och fåglarna kvittrar.

      det blir lite nystart och en ny miljö för mig. perfekt för min upptäckarlusta!

  2. Är det fortfarande mycket snö där i norr?

  3. Har våren nått fram nu? Kram

  4. Ja, det undrar jag också? Vore finfint att få se vårbilder från din lott.

  5. Majnycklarna fanns det fortfarande gott om på Brösarps backar.


Kommentera

