gnällig

jag har hashimotos sjukdom, hypotyreos

nu känner jag mig rätt trött på att det ska vara så här.

har varit sjuk i så många år.

allt gör ont och jag är trött trött trött.

jag sjunger de autoimmunas blues…

jag ska i höst försöka se till att komma till karin munsterhjelm i finland och få hjälp. eller gå till galningen till läkare som finns i stockholm.

det finns hjälp att få i form av naturliga hormoner. sånt som man gav patienterna innan medicin framställdes syntetiskt. sånt man fick innan 70-talet.

läkare i sverige vägrar i stort att skriva ut preparaten.

några få patienter får prova. de få som hittar en läkare som tror på preparaten.

så här är mitt liv:

jag jobbar i veckorna.
på vardagskvällarna är jag så trött att jag bara orkar sitta i soffan.
en bra kväll orkar jag starta en tvättmaskin eller två.
men jag har inte kraft att laga middag.

när helgen kommer är jag så trött så att lördagen spenderas i soffan, helt utslagen.
på söndagen kanske jag orkar något litet, ett besök, en inhandling eller något annat som inte tar mer än en timme eller två. sen är jag urtrött igen.

jag missar allt jag vill göra. jag missar att få leva.

så här ska det väl inte vara? jag är bara 45 år.

Published in: on söndag 8 augusti 2010 at 10:46  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2010/08/08/gnallig/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. 😦


Kommentera

