har det nog rätt bra

forsar runt mellan örebro och stockholm.

tycker att jag jag har det skapligt bra.

har ett superbra jobb. tyvärr envisas min chef med att starta nya verksamheter vilket gör att jobbet får många av mina timmar. jag trivs, har roligt.

min fritid blir lidande av jobbet.
ofta är jag så trött så jag bara sitter och blinkar i soffan när jag kommer hem.

jag är så slut att jag inte orkar träna eller göra roliga saker.
på helgerna är jag utslagen. lördagen går helt bort i veckan. jag bara ligger.

jag som nu bara skulle jobba ynka 40 timmar i veckan! det blev inte så.

det är rätt dåligt med vikten. jag sköter inte kosten och jag tränar inte.

jag är som lealös. har ingen vilja, ingen ork.

hm. jag trodde att jag skulle skriva ett positivt inlägg och så blir det rena gravstämningen.
men det är kanske så. jag är inte så glad.

jämt när saker är jobbiga försöker jag gå nya vägar, hitta nya vinklingar. så även nu.

i november flyttar vi in i ett litet hyreshys. vi hyr ett litet hus som ligger några minuters promenad från hjälmarens strand. där finns bad och allt.

det ska bli underbart. en liten trädgård att pyssla i.

gå sköna promenader. cykla. leva.

att bo nära vatten och få ha en liten trädgård. det är livet för mig. den yttersta lyxen.

jag vill att glädjen och energin och viljan tar spurt. så att jag får leva. för livet som lealös, viljelös kan jag nu. det räcker.
man lever inte. jag bara är.

jag har köpt motorcykel. har alltid velat ha och köra. nu dags.

ingen vill dock hjälpa mig med körkortet så det får nog bli till våren. tyvärr. jag vill ha det NU.

hade nog kunna trycka på lite hårdare och övertala om bara transportstyrelsen kunde skriva ut ett körkortstillstånd. men de har hur många ärenden som helst och allt tar evigheter. så inget tillstånd i sikte.

så det finns ljusglimtar. jag hoppas att de tänker glimta ofta 🙂

Published in: on söndag 19 september 2010 at 9:55  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2010/09/19/har-det-nog-ratt-bra/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

