yttrandefrihet

jag gillar yttrandefrihet.

men…

jag börjar bli väldigt trött på den där wilks.

han kostar sjukt många skattekronor i polisskydd och annat och han måste hela tiden ut och provocera mer.
har du sett vilket polispådrag det är när karln ska föreläsa någonstans? det har jag.
och han föreläser skapligt ofta. varje år.

vart går gränsen på vad han får kosta?

jag har ett par förslag till vad de skattekronorna annars skulle kunna användas till.

jag skulle föredra att min cp-skadade kompis fick hydraularmen som lyfter in hennes rullstol i bilen reparerad. så att hon inte är isolerad i sitt hem längre.

hur vore det om en dyslektisk unge fick hjälp i skolan i stället för att bli mobbad av skolans vuxna och kallad för lat och idiot?

hur vore det om det åkte ut lite folk och skottade och sandade så att stans gamla kan gå ut och handla?

det börjar bli väldigt mycket pengar som jag tycker skulle kunna göra nytta på bra sätt i stället för att skydda en obstinat fåne som wilks.
släng in wilks i ett gammal bergrum så har han skydd.
militären har övergett en himla massa gamla bergrum i hela sverige.
bergrummen är fullt utrustade med allt man behöver.

Published in: on tisdag 14 december 2010 at 6:58  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2010/12/14/yttrandefrihet/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

