förändringens vindar blåser

nu dags för förändring igen.

jag har hållt till i örebrotrakten en hel del senaste året.
har försörjt mig på ett vikariat.
det har varit en underbar tid på många sätt.
kul att lära känna en ny stad!

nu ska jag leta mig ett arbete i stockholmstrakten igen och återkomma till hemmet.
bostad har hela tiden funnits kvar.

en sak till.
på måndag börjar jag på gymmet igen 🙂
pt bokad för genomgång och konsultation.
som jag har längtat i flera år.
men nu tror jag att jag har kraft att greja det.
slow motion gymma. det är vad jag ska syssla med.
bara vifta lite allmänt med armar och ben.
se vad kroppen svarar på och vad kroppen säger nej och feber till.

jag är lat.
eller inte lat egentligen utan bara seg att få igång. få tummen ur.
så nu när jag äntligen har kläckt ur mig det som finns i skallen så kanske jag kan sparka mig där bak och söka mig ett jobb eller tjugo så att det blir av nån gång 🙂

nu ska jag åka till bilhandlaren och beställa en ny prenumerationsbil.
den gamla börjar löpa ut.

Published in: on lördag 29 januari 2011 at 12:39  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2011/01/29/forandringens-vindar-blaser/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

