vara snäll

det finns många sätt att vara snäll på.

det snällaste är kanske att vara snäll med sig själv.

för mår man bra ger man ut godhet.

jag är inte bra på att vara snäll mot mig själv.

min sjukdom, min tjocka kropp, min kamp – allt det här är tröttande och tungt.

men nu måste jag börja att få vårkänslor eller något för nu kommer jag mycket bättre överens med mig själv.

fakta är ju att jag gjort en himla massa bra saker för mig själv.

jag har läst och läst på nätet, kämpat mot korkade läkare, gått runt och fått hundra nej tills jag fått ett ja.

jag känner min kropp och vet hur den funkar.

1. jag har själv fixat så att jag mår mycket bättre fysiskt än jag gjorde med läkarnas så kallade hjälp.

2. min volym till trots och mitt jäkla kämpande med vikten så ligger jag och pendlar 25-30 kilo UNDER utgångsläget.
det är kanske sånt jag ska fokusera på.

inte att jag skvalpar runt på 10-15 kilo övervikt?

Published in: on söndag 20 februari 2011 at 2:53  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2011/02/20/vara-snall/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

