skulle vilja…

jag skulle vilja bli lite fylld av jävlar anamma i stället för den mesiga viljelösa jag tycker att jag är nu.

för jag skulle vilja göra ett test.

jag skulle vilja äta mat som saknar innehållsförteckning i en månad för att utvärdera hur jag mår på det.

med ett undantag. jag vill ha den laktosfria mjölken i kaffe.
(tror inte att jag kan leva utan kaffe i en månad!)

några matförslag har jag redan på mat jag älskar:

rökt fisk, kokt potatis och spenat
kött och grönsakssoppa
mina lergryterätter, fågel eller kött med en massa grönsaker och rotfrukter
hembakt bröd, makrill i tomatsås med massor av skivade tomater över
ungsbakade rotfrukter med naturell yoghurt
filmjölk med frukt och russin
viktväktarnas rotfruktspytt som kokas i buljong  och sen serveras med ruccola och kokta rödbetor

definitionen på ”utan innehållsförteckning” måste bli när det står konstiga saker som dextros eller e-nummer.

kan jag läsa att något innehåller yoghurt, paprika eller annat är det ok.

kan till exempel inte använda vanlig knorrbuljong utan får köpa i hälsokosten eller göra egen.

men först behöver jag en portion jävlar anamma!
någon som har lite till övers?? 🙂

Published in: on söndag 27 februari 2011 at 12:07  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2011/02/27/skulle-vilja/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

