saltsyra-grejen

saltsyrabehovet måste ha stillats kom jag just på.

om jag åt protein och fett tidigare så fick jag en stor obehaglig klump i magen.

jag förstod inte alls det här snacket om lchf, att man skulle må bra på det. för jag kände mig bara förgiftad.

sen fick jag veta att jag inte hade saltsyra så det räckte i magen.
det lät uräckligt att köpa saltsyratabletter på apoteket.
men jag gjorde det och det hjälpte.

jag vet inte om jag åt tabletterna ett år eller två. jag gissar på 6 – 18 månader. men jag vet inte.
kom just på att det var länge sedan jag åt saltsyra.

hm.
betyder det att jag har bättre kaliumvärde så att min mage kan producera saltsyra själv?

inte vet jag.
och det kvittar ju faktiskt 🙂

jag har en tablett mindre att äta varje dag och det är jag glad för.

tabletter spyr jag snart på, men jag måste käka dem, annars mår jag pyton.

äter jag inte sköldkörtelmedicinen dör jag.

jag äter hur mycket tabletter som helst.
det är kalium, järn, c-vitaminer, d3vitaminer, magnesium… precis hur många sorter som helst!
till det tar jag b12-sprutor ett par gånger i månaden.

jag tycker att jag hankar mig fram.
är väldigt trött ofta och har gräsligt mycket elak huvudvärk.
fötterna värker väldigt mycket.
men jag tycker att det är ok.
jag vet ju precis hur dåligt man kan må som sköldkörtelsjuk.
jämför jag med det lever jag idag rena lyxlivet 🙂

 

Published in: on torsdag 7 april 2011 at 6:29  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2011/04/07/saltsyra-grejen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

