bvitaminbrist till tusen

har en massa näringsbrister.
bland annat saknas järn, bvitaminer, kalium, zink och en massa andra som jag inte ens kommer ihåg nu.

idag ska jag få min var-fjortonde-dag-spruta med bvitamin. tack och lov.
för jag är så trött att jag knappt kan resonera med en annan människa för jag tappar tråden. tappar vad vi pratar om.
jag är yr och fysiskt helt utpumpad.
är så avgrundstrött så det är svårt att ställa mig upp, svårt att äta, svårt att vakna, svårt att hitta ett kaliumpiller i skåpet.

men sen… 🙂

till lunch får jag komma och få en spruta bvitamin.
efter några timmar har värsta tröttdimman lättat och jag brukar märka att jag gillar livet och att allt flyter på.

skillnaden mellan dagens morgon och morgondagens morgon är

idag: låt mig vara!
i morgon: vad ska vi göra idag?

Published in: on torsdag 21 april 2011 at 5:44  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2011/04/21/bvitaminbrist-till-tusen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Trött av motorcyklande kanske? Jag blir själv väldigt trött av allt cyklande. Men jag vet inte om det finns några mineraler och vitaminer som kan väcka liv i mina lår. Sitter med halva ögonlock och glor på tyskdubbade TVserier, och snart är jag expert på det ämnet.

    Skönt att se att du bloggar på igen, då vet jag att det är liv i dig. Annars vet vi ju inte. Ha det skönt, hoppas du får mycket vårsol över dig.

    • dina svar är som vitaminkickar för mig.
      du har en positivism som är makalöst fantastisk. tack! 🙂

      magnesium är ju alltid en benhjälpare. fast man får trappa upp det lite långsamt annars kan man få en magraket som överraskning 🙂

      en dos på 750-800 (kommer inte ihåg om det är mg eller mcg:s dos)om dagen i en vecka gör underverk för benen. sen kan man fylla på enstaka dagar när man behöver påfyllning. till exempel vid svår träningsvärk eller stumhet i benen.

      magnesium är lite som benens smörjningsmedel vid allmänt gnissel 🙂

      ser att du har hittat kaliumet också.

      kalium är magens kalasmedicin. smörjer magens funktioner så att näringsupptaget funkar bättre, hjälper saltsyraproduktionen i magen så att du kan bryta ner fetter och proteiner med mera.

      lågt kalium ställer till med oreda i hela kroppen så det är super att dra på lite när det behövs 🙂

      det är kul att läsa om dina spanienäventyr och dina nya kärlek cyklingen 🙂

      lev allra bäst! 🙂


Kommentera

