deklaration

hm. dags att ta tag i eländet nu 🙂

efter att hela våren har försvunnit i rasande takt, utan att jag har hunnit med, är jag nu ute i sista sekund med deklarationen. igen!

så nu måste jag bokföra lilla företaget, räkna ut kostnader för dubbelt boende, klura ut hur man deklarerar eländet och sen logga in på skatteverket och deklarera.

det är sjukt mycket nu. eller jämt egentligen.

varför är det så här? jag vill inte ha det så stressigt och så negativt.

jag vill inte att jobbet tar över hela mitt liv eller att någon neggoapa bara tjatar och förstör.

jag vill möta våren och le. jag vill promenera. jag vill leva. jag vill skratta.

dags att jobba för lite lugn och ro. för glädje.

men just nu måste jag skapa förutsättningar för att kunna deklarera! 🙂

Published in: on söndag 1 maj 2011 at 9:44  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2011/05/01/deklaration/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. nu ska jag tjata tjata tjata tjata; sätt dig på mc:n och lev! Eller gå ut och lukta på blommorna! Bli kär! Titta på en tavla som gör dig glad! Ät nåt gott! Eller så kan du deklarera…typ…


Kommentera

