inte lätt att komma på förbättringar

konstigt.

när jag mår skrutt kan jag räkna upp ett antal av alla besvär utan problem.

när besvären nu ett efter ett försvinner all världens väg kommer jag inte alls ihåg alla dumma symtom jag haft.
jag skulle ju vilja kunna rapportera om alla förbättringar.

det kanske är bra att inte komma ihåg allt skrutt jag har varit med om i alla år?

en sak kom jag dock på.
en bra sak som hjälper mig mycket:

sockersuget har minskat.

när mina hjälpare har mätt mina energinivåer har jag alla gånger de senaste åren hamnat på mycket låga nivåer.
energinivåer som folk brukar ha vid fibromyalgi, utbrändhet med mera.

de låga energinivåerna har berott på att min kropp har varit dålig på att ta upp näring.

för att få en quick fix har min kropp hela tiden skrikit efter socker.
verkligen SKRIKIGT EFTER SOCKER.

nu är min kropp lite bättre på att ta upp näring, men fortfarande är min energinivå väldigt låg.

det nya är att sedan jag satte in in lite erfa thyroid, naturligt sköldkörtelhormon, varje dag så är sockersuget i stort borta.

i söndags när jag var övertrött men måste jobba köpte jag av gammal vana lite socker för att ta till på sluttampen när det brukar vara nära totaldipp.
sockret – något choklad-dajm-cornflakes-godis – var bara otäckt.

och jag insåg då att jag inte varit intresserad av socker på ett bra tag  🙂

däremot blev jag så klart tvärsjuk med feber och galen värk eftersom jag pressat fram mer ur mig än vad jag orkar de senaste veckorna.
det är kroppen som bestämmer och lyssnar jag inte så sätter kroppen sig på tvären.
det är surt men det får jag tydligen bara tugga i mig  🙂

tänk att det kan vända från nattsvart till solljus på bara  6-7 veckor!

jag är dessutom tokkär igen.
så här har jag inte känt på över trettio år.
skulle inte göra något om det höll i sig ett tag eller två.

puss världen!  🙂

Published in: on onsdag 9 november 2011 at 8:32  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2011/11/09/inte-latt-att-komma-pa-forbattringar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

