livets plus och minus

kämpar på i min hypotyreoskropp.
den stretar mot rätt bra.
men jag stretar åt andra hållet.
jag vill åt det håll som är bra för mig 🙂

fyra månader på erfa thyroid, ett naturligt sköldkörtelhormon, har äntligen gett resultat på vikten.
minus tio kilo på vågen.
det ska bli spännande att se vart jag hamnar i vikt.

jag äter mat och godis, dricker vin och snaskar en massa onyttigt.
troligtvis inte värre än de flesta.
men jag har länge vägt mer än de flesta.

fem års kamp med vikten har gett ett minus på hela 34 kilo per idag.
jag går upp och jag går ner  i vikt beroende på vad jag gör.

senast jag låg så här lågt i vikt var för ett par år sen när jag bantade på piller.
jag fick dubbel dos reductil av läkaren.
maten bestod av
två deciliter välling
en banan
två deciliter grönsakssoppa
per dygn

det var en helt vansinnig lek med min sjuka kropp och något så dumt gör jag inte igen.
om jag nu inte vill banta en vecka.
då går det jättebra att äta så.
a b s o l u t    i n t e   u n d e r   e n   l ä n g r e   p e r i o d !

naturligtvis gick jag upp en massa i vikt igen när jag började äta vanlig mat.

har haft en tuff period i livet nu igen och viktminskningen har inte velat hänga med riktigt.
en förklaring är att jag har ätit lite väl mycket skräp.
en annan är att det naturliga sköldkörtelhormonet tog slut och jag hade inte råd att köpa nytt.

nu är jag igång och medicinen har hittat hem till mig igen.
undrar om det går att plocka några kilo till i vår?

just nu ligger jag runt 6-7 kilo över högstavärdet på min normalvikt enligt BMI.
det vore sjukt skönt att komma ner på normalvikt trots att jag äter mat.

tänk om min kropp kan det?  🙂

Published in: on söndag 15 januari 2012 at 10:40  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://jagvillhittasolen.wordpress.com/2012/01/15/livets-plus-och-minus/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hur går det för dig? *nyfiken* Har nämligen börjat med samma medicin i förra veckan.

  2. hur går det för dig jennie?
    jag mår så väldigt mycket bättre, har mindre ont, väger mindre.


Kommentera

